Špeciálny pedagóg
„Cieľom vzdelávania a múdrosti je, aby človek videl pred sebou jasnú cestu života, po nej opatrne vykračoval, pamätal na minulosť, poznal prítomnosť a predvídal budúcnosť."
(J.A.Komenský)
Pôsobenie školského špeciálneho pedagóga vychádza najmä z práv každého, aj znevýhodneného dieťaťa na rovnakú možnosť prístupu k informáciám, ku vzdelaniu a výchove na základe princípu rešpektovania individuality každého jedného žiaka. Škola je priestorom, ktorý by mal pomáhať rozdiely prekonávať a nie ich posilňovať, aby všetky deti mali šancu do budúcna, do veľkého dospelého sveta, ktorý nikdy nie je veľmi jednoduchý.
Mgr. Jana Hôlková
Tel.č. : 034 / 62 82 108
Činnosti:
- vykonáva odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej diagnostiky a poradenstva buď individuálne alebo skupinovo. Zaoberá sa žiakmi so ŠVVP , zrakové postihnutie, sluchové postihnutie, poruchy autistického spektra, zdravotne oslabení a chorí, žiaci s vývinovými poruchami učenia, žiaci s narušenou komunikačnou schopnosťou,
- poskytuje poradenstvo zákonným zástupcom žiakom, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom,
- v spolupráci s MŠ, ZŠ, s CPPP a P a CŠPP sa podieľa na vytváraní, aktualizácii, inovácii IVP pre žiakov so ŠVVP, následne sa podieľa na jeho aplikácii v praxi,
- kompletizuje dokumentáciu individuálne začlenených žiakov a dohliada na používanie kompenzačných pomôcok odporúčaných zariadeniami CPPP a P,
- realizuje špeciálno-pedagogické intervencie so žiakmi s ťažkosťami v učení, zvlášť so žiakmi s vývinovými poruchami učenia,
- aktívne sa zúčastňuje zápisu žiakov do 1. ročníka,
- systematicky sa vzdeláva a sleduje nové prístupy a trendy v odborných oblastiach súvisiacich s náplňou, poslaním a koncepciou ZŠ,
- zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel pri vykonávaní prác vo verejnom záujme.