• Školský vzdelávací program 2024/2025

        • ŠKOLSKÝ  VZDELÁVACÍ  PROGRAM

          ZÁKLADNÁ  ŠKOLA  SOBOTIŠTE

           

           

          Názov: ...každý z nás je v niečom najlepší

           

          Motto: Nie je možné naučiť všetky deti všetkému, ale je možné učiniť     každé dieťa šťastným

           

          Poslanie školy: Vychovávať žiakov k zodpovednosti a samostatnosti nielen v štúdiu, ale i v bežnom živote.

           

           

           

           

           

                                                                                            Školský rok: 2024/2025      

                                                                                                

           

          1.Úvodné identifikačné údaje

          Vzdelávací program

          Stupeň vzdelania                       - primárne - inovovaný ISCED 1,

          - nižšie stredné - inovovaný ISCED 2

          Dĺžka vzdelania                          - deväť rokov (4 roky ISCED 1 + 5 rokov ISCED 2)

          Vyučovací jazyk                          -slovenský

          Študijná forma                             -denná

          Druh školy                                   -štátna

          Stupeň dosiahnutého vzdelania po absolvovaní

          - nižšie stredné ISCED 2

          Predkladateľ

          Názov školy                                    - Základná škola Sobotište

          Adresa školy                                   - Sobotište  317, 906 05

          IČO                                                 - 37837079

          Riaditeľ školy                                  -  Mgr. Viktória Čederlová

          Koordinátor pre

          tvorbu  ŠVP                                    -  Mgr. Jana Sukupčáková

          Kontakty                                         - č.t. 034/2021342,  0902282108

                                                                        E- mail: [email protected]

          Zriaďovateľ                                     - Obec Sobotište

          Adresa                                            - Sobotište 317, 906 05

          Kontakty                                          - č.t.  034/2021342 - sekretariát,

                                                                   034/2021343 - zborovňa, 034/2021344 – ŠKD I, 

                                                                   034/2021345 – ŠKD II, 034/6282108 - riaditeľňa,         

                                                                   034/6282113 – ŠJ

          Platnosť dokumentu

          Do                                                      - 31.08. 2025

          2 .   Všeobecná charakteristika školy

           

          2.1. Veľkosť školy

          Základná škola Sobotište je plnoorganizovaná škola (1.- 9. ročník)  s právnou subjektivitou.

          V každom ročníku je po jednej samostatnej triede, okrem 1.ročníka, kde sú 2 samostatné triedy. Škola ponúka 2 učebne informatiky, univerzálnu odbornú učebňu pre biológiu, chémiu a fyziku, odbornú učebňu pre techniku, telocvičňu a posilňovňu.

          Maximálna prepočítaná kapacita školy je po prijatí racionalizačných opatrení 237 žiakov.

          Škola je umiestnená na ohradenej ploche parkového charakteru v tichom prostredí na východnom okraji obce cca 200 m od centra obce (námestia), kde je hlavná zástavka autobusov.

           

          2.2.  Charakteristika žiakov

           

          Školský obvod školy tvoria obce Sobotište a Podbranč. Dochádzka žiakov z Podbranča i zo vzdialenejších častí obce Sobotište je zabezpečovaná  autobusmi SAD.

          Žiakmi školy sú na želanie rodičov  i deti z iných obcí (Senica, Častkov, Vrbovce).

          V škole sa vzdelávajú aj žiaci so ŠVVP.

          V školskom roku 2024/2025 je predpoklad (podľa ukazovateľov  zo VI/2024), že škola  bude mať 180 žiakov.

          V priebehu   IX./2024 je možná nepodstatná  zmena v počte žiakov.

           

          2.3.   Charakteristika pedagogického zboru a nepedagogických pracovníkov

           

          Pedagogický zbor tvorí riaditeľka, zástupkyňa riaditeľky a na zabezpečenie potrieb výchovno-vzdelávacieho procesu je v súčasnosti potrebných 10 učiteľov (plný úväzok) a 2 učitelia na čiastočný úväzok s kvalifikáciou pre výučbu v ZŠ  a 2 vychovávateľky v ŠKD na plný úväzok, 1 vychovávateľka na čiastočný úväzok. Ďalej  je  treba odborne zabezpečiť vyučovanie náboženskej výchovy – Ev.v.v. a R.k.v. – 2  externí učitelia na dohodu.

          Vzhľadom na  to, že školu navštevujú žiaci  s rôznymi vývinovými  poruchami, je nutné, aby škola zamestnávala  jedného asistenta učiteľa na plný úväzok, jedného na čiastočný a dvoch odborných pedagogických zamestnancov do ŠPT.

          Všetci pedagogickí zamestnanci školy spĺňajú podmienky pedagogickej a odbornej spôsobilosti. Kolektív je vekovo vyvážený, schopný plniť požiadavky kladené na nich vyplývajúce so zmeny vzdelávacieho systému v primárnom vzdelávaní žiakov –Inovovaný  ISCED 1 (1. -  4. ročník) a Inovovaný ISCED 2 (5. - 9. ročník).

          Psychologické poradenstvo je zabezpečené cez CPP Senica – veľmi dobrá dlhoročná spolupráca. Spolupracujeme aj s ďalšími poradenskými zariadeniami.

          V škole pôsobia a žiakov usmerňujú:

          - Výchovný poradca  a kariérny poradca

                                                 - oblasť profesionálnej orientácie žiakov

                                                      - práca a pomoc  zaostávajúcim žiakom

                                                     - koordinácia  a usmerňovanie výchovno-vzdelávacej                      

                                                   činnosti so žiakmi so   ŠVVP                                                           

          - Koordinátor pre environmentálnu výchovu

                                                     - otázky  tvorby a ochrany životného prostredia a prírody

          - Koordinátor  pre výchovu k manželstvu a rodičovstvu

                                                    - medziľudské vzťahy a vzťahy medzi pohlaviami

                                                    - otázky poznania a postojov žiakov

          - Koordinátor prevencie kriminality a nežiaducich závislostí

                                                   - problémy správania sa a medziľudských vzťahov

                                                   - predchádzanie drogovým závislostiam, fajčeniu, používaniu

                                                     alkoholických nápojov

          - Zdravotník - zdravý spôsob života

                              - prevencia chorôb

                              - prvá pomoc

          Väčšina učiteľov sa aktívne podieľa na ďalšom sebavzdelávaní sa.

           

          Bezproblémový chod školy zabezpečujú prevádzkoví  zamestnanci :

          - školník- údržbár – obsluha kúrenia      -   1

          - upratovačky                                          -   2

          - administratívne pracovníčky (čiastočné úväzky)     -    2

          - Originálne kompetencie:   vedúca ŠJ   -  1   

             kuchárky:  hlavná   -  1 ,   pomocné   -   2                

              

          2.4 Organizácia prijímacieho konania.

          Do prvého ročníka sú žiaci prijímaní na základe zápisu dieťaťa do prvého ročníka  po úspešnom absolvovaní testu zrelosti (vykonáva sa pri zápise). V prípade nezrelosti žiaka pre vstup do ZŠ – stav pri zápise – preberá dieťa na odporúčanie školy a pri súhlase rodičov do svojej starostlivosti CPPP a P Senica, ktorá po uskutočnení  odborných pedagogicko - psychologických vyšetrení a odbornej starostlivosti o dieťa odporučí ďalší postup – prijatie žiaka do školy, resp. odloženie začiatku školskej dochádzky.

          Do vyšších ročníkov  (2. – 9.), resp. do 1. ročníka v priebehu školského roka prijíma škola žiakov na základe písomnej žiadosti rodičov:

          - žiakov s trvalým bydliskom v obvode školy automaticky

          - žiakov s trvalým bydliskom mimo obvodu školy po prerokovaní vo vedení školy.

          Škola umožňuje žiakom získať vzdelanie poskytované základnou školou i dochádzkou do školy dlhšou ako 9 rokov (v prípade opakovania ročníka, neklasifikovania z dôvodu dlhodobej choroby a pod.)

          Škola umožňuje žiakom získať vzdelanie poskytované základnou školou  i  žiakom, ktorí v minulosti toto vzdelanie nezískali absolvovaním „ Kurzu na získanie vzdelania poskytovaného základnou školou“.

           

          2.5   Dlhodobé projekty

           

          - Infovek                    

          - Otvorená škola (oblasť športu)

          - Práca s talentovanými žiakmi v predmete matematika, geografia (Mgr. Dana Hyžová) – pravidelná príprava žiakov a účasť na MO, Pytagoriáde , Matematickom klokanovi, GO,...

          - V oblasti ochrany žiakov pred negatívnymi vplyvmi a v oblasti sebapoznania a medziľudských vzťahov programy:

          - Škola podporujúca  zdravie

          - Recyklohry – zber batérií

          - Program ochrany prírody a životného prostredia

          - Big SK – AT Kooperácie v oblasti vzdelávania v pohraničných regiónoch (Mgr. E. Zelenáková)

          - Globe (Mgr. Dana Hyžová)

          Ostatné projekty:

          - tematicky zamerané exkurzie

          - lyžiarske, korčuliarske kurzy

          - plavecké výcviky

          - školy v prírode

          - divadelné predstavenia

          - výchovné koncerty

          - školské výlety

          Krátkodobé projekty:

          - Deň úcty k starším

          - Mikuláš

          - Vianočná akadémia a dielničky

          - Karneval

          - Deň matiek

          - Marec mesiac knihy

          - Svetový deň jablka

          - Deň Zeme

          - MDD

           

          2.6.  Spolupráca s rodičmi a inými subjektmi

           

          Spolupráca s rodičmi je na dobrej úrovni. Schôdze ZRPŠ – plenárne aj triedne sú  - dobre navštevované, zastúpenie rodičov sa pohybuje  na úrovni zhruba 70 %.

          Rodičia reagujú na pozvanie do školy za účelom odstránenia nedostatkov a spolupracujú na hľadaní riešení na odstránenie nedostatkov.

          Triedne  schôdze ZRPŠ budú organizované dvakrát do roka v časových termínoch školského roka nasledovne:

          05. 11. 2024

          09. 04. 2025

          Rodičia sú prijatí vyučujúcimi, vedením školy podľa potreby a požiadavky rodičov ihneď – bezodkladne  (tak, aby nebol narušený výchovno-vzdelávací proces).

          Školská rada je pravidelne volená v zmysle  platného zákona na funkčné obdobie. Zasadá podľa schváleného plánu činnosti – zodpovedá predseda školskej rady.

          Je zostavená podľa zákona a riadi sa svojím štatútom. Predsedníčkou Rady školy je učiteľka na 1. stupni školy. Spolupráca s Radou školy je na veľmi dobrej úrovni.

          Základnú dokumentáciu školy po schválení Pedagogickou radou a Školskou radou potvrdzuje  zriaďovateľ školy.

          O potrebách a činnosti školy je informovaný (starosta obce) pravidelne  riaditeľom školy a informácie získava na akciách školy priamym stykom s pracovníkmi školy.

          Zriaďovateľ  pomáha  škole v rámci svojich hospodárskych možností.

          Prácu výchovného poradcu, odborné pedagogicko – psychologické poradenstvo zabezpečuje CPP  Senica – veľmi dobrá spolupráca.

          Na výchove a trávení voľného času sa aktívne zúčastňujú spoločenské organizácie obce  -  najmä TJ, ZO  PO  a ďalšie.

           

           

          2.7.   Priestorové a materiálno -technické podmienky školy

           

          Škola má k dispozícií pre potreby výchovno- vzdelávacieho procesu jeden vyučovací pavilón  s dvanástimi učebňami, zborovňu a priestorom pre vedenie školy a administratívnych pracovníkov, telocvičňu a školskú dielňu v novovybudovanej budove  vedľa učebného pavilónu.

          Desať učební je využívaných ako  triedy pre žiakov ročníka 1. -  9. Učebňa výpočtovej techniky č.1 je vybavená jedným učiteľským počítačom a 16 žiackymi počítačmi, tlačiarňou, dataprojektorom, keramickou tabuľou. Učebňa výpočtovej techniky č.2 je vybavená  11 žiackymi počítačmi  a jedným učiteľským počítačom,  prenosným premietacím plátnom. V obidvoch učebniach sú nové počítače, vo väčšej počítačovej učebni je k dispozícii 20 počítačov.

          Učitelia i žiaci  majú k dispozícií výukové programy – zbierky sú pravidelne doplňované.

          Učebné pomôcky sú združené v jednotlivých zbierkach podľa predmetov. Ich počet je dostatočný. Problém je v inovácii. Podľa podmienok školy prebieha ich  výmena a obnova.

          Pri obnove pomôcok majú momentálne nezastupiteľnú úlohu rodičia – dobrovoľné zbierky, darovanie 2 % z odvedenej dane  spoločenskému združeniu  fungujúcemu pri ZRPŠ.

          Spoločenský život školy sa sústreďuje na  chodbe budovy (výchovné koncerty , slávnostné zhromaždenia, plenárne schôdze ZRPŠ).

          Okrem hlavného vchodu je prístup do budovy možný i samostatným bezbariérovým  vchodom.

          V samostatnej budove telocvične je športová hala o rozmeroch 24 x 12 m s bezpečnostnou protišmykovou úpravou – s možnosťou využívania na kolektívne športy  (futbal, volejbal, basketbal, vybíjanú, hádzanú, florbal , bedminton...), gymnastiku, drobné pohybové hry, ...

          V budove telocvične pribudla úpravou nevyužitého priestoru od šk. roku 2009/2010 posilňovňa vybavená posilňovacími strojmi  a zariadeniami – doplňovanie je priebežné podľa finančných možností školy.

          Sociálne vybavenie telocvične je po celkovej rekonštrukcii – modernizácia – spĺňajúce  súčasné požiadavky z hľadiska vybavenosti.

          Stravovanie (obedy) a činnosť školského klubu sú zabezpečené v samostatnom objekte.

          Kuchynská časť spĺňa potrebné štandardy, strojové zariadenia sa postupne obnovujú. Jedáleň má kapacitu cca 50 miest, čo je na počet stravníkov  dostatočné, pretože žiaci chodia na obed v 3 časových etapách, podľa počtu vyučovacích hodín.

          Školský klub má k dispozícií 2 samostatné  miestnosti. Sú  vybavený kobercom na hranie sa, televízorom, DVD prehrávačom,  spoločenskými hrami, priestorom na vypracúvanie DÚ.  Druhá miestnosť školského klubu vznikla v nepoužívaných priestoroch školskej kuchynky . Postupne, v rámci možností sa obnovuje nábytok ŠKD. Z dôvodu vysokého počtu záujemcov o ŠKD, bude zriadené tretie oddelenie v bežnej triede.

          Potrebám výučby predmetu „Technika“ slúži aj samostatne stojaci skleník. V auguste roku 2017 bola dokončená stavba budovy,  v ktorej je žiacka dielňa, registratúrne stredisko školy a dielňa školníka.

          Samostatnú budovu tvorí astronomická pozorovateľňa – hvezdáreň. Je v užívaní aktívneho miestneho zväzu astronómov  amatérov – do práce sú zapojení aj žiaci našej školy.

          Veľkou devízou je exteriér školy – veľký areál školského dvora. Nachádzajú sa tu oddychové plochy s parkovou úpravou. Športové plochy – ihrisko pre kolektívne športy s trávnatým povrchom, plážové volejbalové ihrisko, sektor pre skok do diaľky, asfaltová plocha pre  volejbal, vybíjanú  a nohejbal nespĺňajú súčasné požiadavky (havarijný stav). Je potrebné vybudovanie multifunkčného ihriska a oprava asfaltovej plochy pri telocvični. Všetko je prepojené systémom asfaltových chodníkov. Celá plocha je ohradená.

          V roku 2022 sa podarilo vybudovanie altánku, ktorý môže slúžiť ako letná učebňa, prípadne v poobedňajších hodinách môže slúžiť ŠKD.

          Celá škola je plynofikovaná (dokončená v roku 2008), s možnosťou nezávislej  regulácie teploty vo všetkých priestoroch. Škola má vlastný zdroj pitnej vody – rekonštrukcia vonkajších rozvodov bola ukončená v roku 2008.

           

          2.8 Škola ako životný priestor

           

          Aby sa žiaci i pedagógovia cítili v škole čo najpríjemnejšie, treba klásť dôraz na:

          a)     - upravené, estetické prostredie tried

                   - upravené estetické prostredie chodieb

                   - aktuálne informácie o aktivitách školy, tried, žiakov, výstavky žiackych

                      prác na informačných  tabuliach a nástenkách

                   - upravené exteriéry školy

          b)     - budovanie priateľskej atmosféry medzi žiakmi navzájom

                   - budovanie priateľskej atmosféry, dôvery a úcty medzi žiakmi a učiteľmi

           a zamestnancami školy

           

          2.9  Podmienky na zaistenia bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní

           

          Škola bude  vytvárať bezpečné a zdraviu vyhovujúce podmienky v priestoroch na vyučovanie a v priestoroch vykonávania voľno-časových aktivít.

          Úlohy:

          - Uskutočniť poučenie žiakov o bezpečnosti  a ochrane zdravia pri práci.

          - V zmysle časových určení  podľa zákona robiť školenia zamestnancov školy o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a proti požiaru.

          - Vykonávať pravidelné kontroly bezpečnosti a ochrany zdravia .

          - Odstraňovať nedostatky na úseku BOZ a PO.

          - Zabezpečiť regulované vykurovanie budov v zmysle zdravotných usmernení Regionálneho úradu verejného zdravotníctva.

           

           

           

          3. Charakteristika školského vzdelávacieho programu

          SWOT – analýza:

          Silné stránky:

          • vysoká kvalifikovanosť pedagogického zboru,
          • výsledky Testovania 5 a Testovania 9 (nad celoslovenským priemerom),
          • veková vyváženosť zboru, kvalitne fungujúca tímová práca učiteľov
          • záujem o ďalšie vzdelávanie učiteľov
          • vybavenosť školy
          • realizácia školy v prírode, plaveckého, lyžiarskeho a korčuliarskeho výcviku
          • dostatok záujmových útvarov s rôznym zameraním
          • dobré umiestnenie školy
          • dobrá spolupráca so zriaďovateľom, Radou školy a Radou rodičov

           

          Slabé stránky:

          • neodbornosť vyučovania niektorých predmetov (F, Ch)
          • nedostatočné finančné ohodnotenie zamestnancov školy
          • stará budova, z čoho vyplýva potreba rôznych opráv
          • potreba opravy chodníkov (do telocvične, chodník k bočnej bránke)

           

          Príležitosti:

          • návrat k tradíciám školy – veľmi dobre pripravení žiaci na SŠ, veľmi dobré výsledky testovania
          • odbúravanie administratívnej záťaže zamestnancov školy
          • optimalizácia organizačnej štruktúry školy
          • optimalizácia hospodárenia školy znižovaním energetických nákladov školy

           

          Riziká:

          • demografický pokles populácie
          • nedostatok finančných prostriedkov na investície
          • nedostatok financií na odmeňovanie pedagogických a nepedagogických zamestnancov
          • znižujúca sa vedomostná úroveň a študijné návyky žiakov

           

          3.1. Pedagogický princíp školy  (Vlastné ciele výchovy a vzdelávania)

           

          Škola umožní všetkým žiakom dostatočné všeobecné vedomosti a zručnosti vo všetkých všeobecno – vzdelávacích predmetoch v závislosti od ich schopností a možností tak, aby sa každý žiak mohol v duchu týchto  a vlastnej snahy sa individuálne rozvíjať.

          Činnosť smerovať  k príprave  žiakov na život, ktorý od nich bude vyžadovať, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy.

          Jednou zo základných priorít školy  je vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov.

           

          Na úseku vzdelávacích úloh:

          - V rámci zmien v požiadavkách na obsah vyučovania  a nové učebné osnovy a štandardy zapracovať do učebných plánov zmeny v zmysle pokynov.     

          -  Zamerať sa  na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti a začleniť ho do ŠkVP, dbať o zvyšovanie jazykovej kultúry žiakov na všetkých vyučovacích hodinách.

          -  Zabezpečiť náležité osvojenie učiva jednotlivých predmetov a formovať u žiakov návyk uplatňovať vedomosti v praxi

          -  Vo vzdelávacom procese klásť dôraz na premyslené a účinné metodické postupy podľa povahy predmetu a harmonizovať ich s obsahom učiva . Uplatňovať napríklad skupinovo problémové vyučovanie, prácu vo dvojiciach, dialogické metódy, samostatnú tvorivú prácu, individuálny prístup, starostlivosť o talentovaných,  ale aj zaostávajúcich žiakov.

          -  Na každej hodine cieľavedome orientovať žiakov na osvojenie si základných vedomostí,  zručností a návykov. Učivo neustále opakovať, stupeň osvojenia prehlbovať precvičovaním.  Zároveň si preverovať hĺbku osvojenia vedomostí , zručností  a návykov.                                                                           

          -  Dbať na plynulosť a nadväznosť prechodu žiakov medzi  I. a II. stupňom  základnej školy.                                                                                                       

          V tejto súvislosti sa učitelia 4 . ročníka  oboznámia s učivom a problémami žiakov a triedy učiteľov 5 . ročníka.

          - Pre naplnenie predchádzajúcej úlohy vedúci PK a MZ si budú odovzdávať podnetné zistenia  a tieto budú prerokované v metodických orgánoch školy.

          -  Pri plnení cieľov vyučovania slovenského jazyka a literatúry venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením a dôsledne realizovať komunikatívny princíp  vo vyučovaní slovenského jazyka a literatúry.

          - Aplikovať činnostne zameraný prístup k vyučovaniu a učeniu sa cudzích jazykov, využívať inovatívne metódy a formy výučby s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiakov.

          -  Podľa učebných osnov, učebníc, metodických príručiek a vlastných skúseností uplatňovať pracovný a polytechnický charakter  výchovy a vzdelávania, uplatňovať  formy a metódy vedúce k aktivite, tvorivosti a samostatnosti, k trvalým vedomostiam a návykom žiakov. Učivo aktualizovať z hľadiska výsledkov  vedeckého a  technického rozvoja,  komplexnej automatizácie, robotizácie a biotechnológií. Reagovať na zmeny  vývoja vo svete, využívať digitálne technológie a digitálny vzdelávací obsah.

          -  Využiť vplyv kolektívov na slabo prospievajúcich žiakov. Organizovať vzájomnú pomoc.

          -. Venovať sa talentovaným žiakom. Ich vedomostí, zručnosti  a návyky rozširovať zapojením do   krúžkovej činnosti, súťaží a olympiád.

          - V oblasti humanitného vzdelávania a výchovy sústrediť pozornosť na hodnotovú orientáciu mladých ľudí, ktorá bude  viac prispievať k zlepšeniu medziľudských vzťahov. Výchovné princípy  etickej výchovy v roč. 5 – 9. Je potrebné previazať s osnovami  občianskej náuky, aby viac odrážali konkrétne situácie spoločenského života, budovania právneho štátu a zásady občianskej spoločnosti. V tejto súvislosti analyzovať príčiny rasovej a inej diskriminácie a vytvárať podmienky pre zamedzenie ich prejavu.

          - Využívať medzipredmetové vzťahy na upevňovanie  a prepojenie poznatkov.

          - Finančnú gramotnosť uplatňovať na prehlbovanie poznatkov  a využitie v bežnom živote, klásť dôraz na kompetencie, ktoré sa týkajú boja proti korupcii a klientelizmu a ochrany spotrebiteľa.

          - Osobitnú pozornosť venovať vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry  k výchove k slovenskému národnému povedomiu a štátnosti. Do žiakov vštepovať  znalosť a používania spisovného  jazyka ako symbol  hodnoty slovenského národa.

          - Zvyšovať povedomie žiakov o počítačovej kriminalite, vkladať tému kyberbezpečnosti a bezpečného správania sa na internete do všetkých predmetov.

          - Zdravie a pohyb – umožniť využívať žiakom areál školy na aktívny pohyb aj pred, po vyučovaní a počas prestávok. Skvalitniť a zatraktívniť hodiny telesnej výchovy, budovať pozitívny vzťah k športu.

          -  Na hodinách telesnej výchovy vo vyšších ročníkoch zaraďovať  posilňovanie, úpolové cvičenia a prvky sebaobrany, realizovať testovanie pohybových predpokladov žiakov 1. a 3.roč..                                                                                  

          -  Venovať pozornosť príprave na testovanie žiakov – Testovanie 9

          z  predmetov  matematika a slovenský jazyk a literatúra 

           

          - Vzdelávanie založené na objavovaní a bádaní – podnecovať záujem žiakov o získanie nových poznatkov prostredníctvom zážitku, bádateľských aktivít, experimentov a participovania na demonštračných pokusoch.     

                                                   

          Na úseku výchovných úloh:

          - Hodnotová výchova a ľudské práva – rozvíjať kritické myslenie vo vzťahu k demokratickému občianstvu a k ľudským právam, aplikovať ich do všetkých aspektov života školy.

          - Vštepovať žiakom zásady dobrého,  priateľského spolunažívania v triede, v škole, v rodine a na verejnosti, prevládanie pozitívnych interpersonálnych vzťahov, vytvárať otvorenú, demokratickú, participujúcu klímu školy..

          -  Prehlbovať právnu výchovu žiakov,  zvyšovať úroveň ich právneho vedomia prostredníctvom dodržiavania školského poriadku a vnútorného poriadku školy.

          - Prehlbovať   výchovu k ochrane všetkých druhov vlastníctva a materiálových hodnôt.  Vo vnútornom poriadku zakotviť pravidlá osobnej zodpovednosti.

          -  Rozvíjať u žiakov úctu k vlasti, štátnym symbolom, k predstaviteľom štátu, ku kultúrnym a duchovným hodnotám a štátnemu jazyku.

          -  Prehlbovať výchovu k ochrane životného prostredia (využiť prírodovedné predmety a medzipredmetové vzťahy). Zvýrazňovať  nevyhnutnosť zdravej biosféry a nezvratnosť  niektorých negatívnych  zásahov človeka do prírody.

          - Globálne vzdelávanie – realizovať vyučovanie takým spôsobom, aby žiaci vedeli a chceli byť aktívni pri vytváraní spravodlivejšieho sveta, v súlade s napĺňaním cieľov trvalo udržateľného rozvoja.

          - Usmerňovať vzájomný vzťah chlapcov a dievčat. Prehlbovať vedomosti o sebapoznaní. Vplývať na ochranu mládeže pred negatívnymi vplyvmi na mládež pri dospievaní. V tejto súvislosti venovať zvýšenú pozornosť výchove k manželstvu a rodičovstvu

          -  Preventívne pôsobiť na žiakov a tak ich chrániť pred negatívnymi vplyvmi ako sú fajčenie, alkoholizmus, toxikománia a drogy. Využívať preventívne programy CPP, PZ. Zapájať žiakov do aktivít, ktoré napomáhajú výchove k zdravému životnému štýlu.

          -  Sústavne sa venovať dopravnej výchove – najmä v roč. 1. – 4.

          -  Sústrediť sa na kultúru stolovania žiakov stravujúcich sa v školskej jedálni. Najmä na prvom stupni venovať pozornosť úrovni stolovania pri desiatovej prestávke.

          -  Formovať u žiakov  úctu k práci a k dosiahnutým pracovným výsledkom (vyberať  pozitívne príklady z blízkeho regiónu).                                                   

          -  Formovať u žiakov estetické cítenie – najmä v predmetoch literárna výchova, HUV, PVC, VYV,  OBN, Etická výchova a triedne hodiny  .

          -  Estetický vkus žiakov prehlbovať osobným príkladom, vyžadovaním úpravy  a čistoty oblečenia, úpravy  zovňajšku, ale aj úpravy zošitov a písomností, úpravy  tried a školských priestorov.

          -  Pracovnú výchovu, Techniku spojiť s úpravou tried a celého školského areálu.

          -  Výsledky pracovného vyučovania, techniky  propagovať realizovaním  výstaviek žiackych prác.

          - Mediálna výchova a kritické myslenie – využívať rozhovory žiakov o mimoriadnych správach, populárnych osobnostiach a pod. ako príležitosť na mediálnu analýzu a poukázať na riziká spojené s médiami a digitálnymi technológiami. Viesť žiakov k odlišovaniu kritického myslenia od kritizovania.

          -  Pokračovať vo výchovnom úsilí v boji proti rasizmu, xenofóbii, antisemitizmu a netolerancii. Vychovávať ku globálnemu občianstvu.

          -  Výchovu a vzdelanie zamerať  na problematiku ochrany a pomoci starším občanom.

          -  Pokračovať a ďalej rozvinúť aktivity v environmentálnej výchove, využívať aktivizujúce a zážitkové vyučovacie metódy s cieľom podnietiť záujem žiakov o environmentálne témy.

          -  Upozorniť na nebezpečenstvo  sexuálneho a iného zneužitia a spôsoboch ochrany na triednych  hodinách.

          -  Vytvoriť podmienky na aktívnu ochranu pred prejavmi neželaných  javov ako sú agresívne prejavy, násilie, šikanovanie, fyzické alebo psychické týrania, informovať o linkách pomoci. Zvyšovať u žiakov povedomie o trestnoprávnej zodpovednosti.

          - Využívať spoluprácu s CPPP a P, PZ pri prevencii sociálno-patologických javov.

          - Vytvárať inkluzívne a nediskriminačné prostredie, podporovať toleranciu, akceptáciu odlišností, eliminovať intoleranciu a nenávistné prejavy.

          - Rozprávať sa so žiakmi o ich voľnom čase a ich záujmoch, dávať im návrhy a usmerniť ich.

           

          3.2.    Profil absolventa

           

          Profil absolventa sa odvíja od kompetencií, ktoré žiak získal v procese vzdelávania a sebavzdelávania a iných rozvíjajúcich aktivít. Je založený na kľúčových spôsobilostiach, ktoré zahrňujú komplex vedomostí a znalostí, spôsobilostí a hodnotových postojov umožňujúcich jednotlivcovi poznávať, účinne konať, hodnotiť, dorozumievať sa a porozumieť si, začleniť sa do spoločenských vzťahov a osobnostne sa rozvíjať – zjednodušene ide o spôsobilosť uplatniť svoje vzdelanie v pracovnom, občianskom, rodinnom a osobnom živote. Kľúčové spôsobilosti sa formujú na základe osobnej praktickej činnosti a skúsenosti a zároveň sú uplatniteľné v životnej praxi. Nevyjadrujú trvalý stav, ale menia svoju kvalitu a hodnotu počas celého života

          Primárne vzdelanie absolvent získa úspešným absolvovaním posledného ročníka ucelenej časti vzdelávacieho programu odboru vzdelávania pre prvý stupeň základnej školy. Dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou, ktoré je podmienkou pre ďalšie vzdelávanie na vyššom stupni. Absolvent programu primárneho vzdelávania plynule pokračuje na nadväzujúcom stupni nižšieho stredného vzdelávania. Nižšie stredné vzdelanie absolvent získa úspešným absolvovaním posledného ročníka ucelenej časti vzdelávacieho programu odboru vzdelávania pre druhý stupeň základnej školy. Dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou, ktoré je podmienkou pre ďalšie vzdelávanie na vyššom stupni. Stupeň vzdelania – po ukončení 9. ročníka – ISCED2

                                                                                                                                                    

          Absolvent primárneho vzdelávania  má osvojené základy:

          -  čítať, písať a počítať, prírodovednej, kultúrnej a mediálnej gramotnosti, ktoré sa budú postupne rozvíjať v rámci nižšieho stredného stupňa vzdelávania. Na veku primeranej úrovni disponuje nasledujúcimi kľúčovými kompetenciami

          - pozná a uplatňuje účinné techniky učenia sa a osvojovania si poznatkov;

          - vyjadruje sa súvisle písomnou aj ústnou formou, v materinskom, štátnom jazyku;

          - rozumie najzákladnejším slovným spojeniam v anglickom jazyku a dokáže ich používať;

          - využíva základné matematické myslenie na riešenie praktických problémov v každodenných situáciách;

           - vie používať vybrané informačné a komunikačné technológie pri učení sa, pozná riziká spojené s využívaním internetu a médií;

          - získa základy uplatňovania kritického myslenia pri práci s informáciami

          - dokáže aplikovať osvojené prírodovedné a spoločenskovedné poznatky vo svojej činnosti, v starostlivosti o seba a druhých;

          - rozpozná v škole a vo svojom najbližšom okolí určitý problém, premýšľa o jeho príčinách a vie navrhnúť riešenie podľa svojich vedomostí a skúseností;

          - váži si seba i druhých, dokáže ústretovo komunikovať a spolupracovať;

          - správa sa kultúrne, primerane okolnostiam a situáciám;

          - má vzťah ku kultúrno-historickému dedičstvu, ľudovým tradíciám a umeniu, s ktorými sa stretáva vo svojom živote;

          - dokáže byť tolerantný, snaží sa pochopiť druhého, pozná a toleruje jeho kultúru, tradície, spôsob života;

          - uvedomuje si, že má svoje práva a povinnosti, rešpektuje práva iných

           

          Absolvent programu primárneho vzdelania nadobudol základy pre osvojenie účinných techník (celoživotného) učenia sa a pre rozvíjanie spôsobilostí. Získal predpoklady na to, aby si vážil sám seba i druhých ľudí, aby dokázal ústretovo komunikovať a spolupracovať.

           

          Absolvent nižšieho stredného vzdelávania:

          - disponuje základnými kompetenciami, ktoré vychádzajú zo vzdelávacích štandardov vyučovacích predmetov a špecifických cieľov prierezových tém na tomto stupni vzdelávania:

           1. kompetencia (spôsobilosť) k celoživotnému učeniu sa

          - uvedomuje si potrebu svojho autonómneho učenia sa ako prostriedku sebarealizácie a osobného rozvoja,

          - dokáže reflektovať proces vlastného učenia sa a myslenia pri získavaní a spracovávaní nových poznatkov a informácií a uplatňuje rôzne stratégie učenia sa

          - dokáže kriticky zhodnotiť informácie a ich zdroj, tvorivo ich spracovať a prakticky využívať,

          - kriticky hodnotí svoj pokrok, prijíma spätnú väzbu a uvedomuje si svoje ďalšie rozvojové možnosti,

           2.sociálne komunikačné kompetencie (spôsobilosti)

          - dokáže využívať všetky dostupné formy komunikácie pri spracovávaní a vyjadrovaní informácií rôzneho typu, má adekvátny ústny a písomný prejav zodpovedajúci situácii a účelu komunikácie,

          - vie prezentovať sám seba a výsledky svojej práce na verejnosti, používa odborný jazyk,

          - chápe význam a uplatňuje formy takých komunikačných spôsobilostí, ktoré sú základom efektívnej spolupráce, založenej na vzájomnom rešpektovaní práv a povinností a na prevzatí osobnej zodpovednosti,

          3. kompetencia (spôsobilosť) poznávať v oblasti vedy a techniky, uplatňovať základ matematického myslenia

          - používa matematické myslenie na riešenie praktických problémov v každodenných situáciách,

          - používa matematické modely logického a priestorového myslenia a prezentácie (vzorce, modely, štatistika, diagramy, grafy, tabuľky),

          - používa základy prírodovednej gramotnosti, ktorá mu umožní robiť vedecky podložené úsudky, pričom vie použiť získané operačné vedomosti na úspešné riešenie problémov,

          4. kompetencia (spôsobilosť) v oblasti informačných a komunikačných technológií

          - má osvojené základné zručnosti v oblasti IKT ako predpoklad ďalšieho rozvoja

          - používa základné postupy pri práci s textom a jednoduchou prezentáciou, dokáže vytvoriť jednoduché tabuľky a grafy a pracovať v jednoduchom grafickom prostredí,

          - dokáže využívať IKT pri vzdelávaní,

          5.kompetencia (spôsobilosť) riešiť problémy

          - uplatňuje pri riešení problémov vhodné metódy založené na analyticko-kritickom a tvorivom myslení,

          - je otvorený (pri riešení problémov) získavaniu a využívaniu rôznych, aj inovatívnych postupov, formuluje argumenty a dôkazy na obhájenie svojich výsledkov,

           - dokáže spoznávať pri jednotlivých riešeniach ich klady i zápory a uvedomuje si aj potrebu zvažovať úrovne ich rizika,

          - má predpoklady na konštruktívne a kooperatívne riešenie konfliktov,

          6. kompetencie (spôsobilosti) občianske

          - uvedomuje si základné humanistické hodnoty, zmysel národného kultúrneho dedičstva, uplatňuje a ochraňuje princípy demokracie,

           - vyvážene chápe svoje osobné záujmy v spojení so záujmami širšej skupiny, resp. spoločnosti,

          - uvedomuje si svoje práva v kontexte so zodpovedným prístupom k svojim povinnostiam, prispieva k naplneniu práv iných,

          - je otvorený kultúrnej a etnickej rôznorodosti,

          - má predpoklady zainteresovane sledovať a posudzovať udalosti a vývoj verejného života a zaujímať k nim stanoviská, aktívne podporuje udržateľnosť kvality životného prostredia,

          7.kompetencie (spôsobilosti) sociálne a personálne

          - dokáže na primeranej úrovni reflektovať vlastnú identitu a budovať si vlastnú samostatnosť/nezávislosť ako člen celku,

          - vie si svoje ciele a priority stanoviť v súlade so svojimi reálnymi schopnosťami, záujmami a potrebami,

          - osvojil si základné postupy efektívnej spolupráce v skupine

          - uvedomuje si svoju zodpovednosť v tíme, kde dokáže tvorivo prispievať k dosahovaniu spoločných cieľov,

           - dokáže odhadnúť a korigovať dôsledky vlastného správania a konania a uplatňovať sociálne prospešné zmeny v medzi osobných vzťahoch,

          8. kompetencie (spôsobilosti) pracovné

          - dokáže si stanoviť ciele s ohľadom na svoje profesijné záujmy, kriticky hodnotí svoje výsledky a aktívne pristupuje k uskutočneniu svojich cieľov,

          - je flexibilný a schopný prijať a zvládať inovatívne zmeny,

           - dokáže získať a využiť informácie o vzdelávacích a pracovných príležitostiach,

           9. kompetencie (spôsobilosti) smerujúce k iniciatívnosti a podnikavosti

          - dokáže inovovať zaužívané postupy pri riešení úloh, plánovať a riadiť nové projekty so zámerom dosiahnuť ciele, a to nielen v práci, ale aj v každodennom živote,

          10. kompetencie (spôsobilosti) vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry

          - dokáže sa vyjadrovať na vyššom stupni umeleckej gramotnosti prostredníctvom vyjadrovacích prostriedkov výtvarného a hudobného umenia,

          - dokáže sa orientovať v umeleckých druhoch a štýloch a používať ich hlavné vyjadrovacie prostriedky,

          - uvedomuje si význam umenia a kultúrnej komunikácie vo svojom živote a v živote celej spoločnosti,

           - cení si a rešpektuje umenie a kultúrne historické tradície,

          - pozná pravidlá spoločenského kontaktu (etiketu),

           - správa sa kultivovane, primerane okolnostiam a situáciám,

          - je tolerantný a empatický k prejavom iných kultúr, vzdelávania.

           

          3.3.  Pedagogické stratégie

           

          V stratégii  výchovno – vzdelávacieho procesu bude kladený dôraz na premyslený výber metód a foriem práce. Cieľom je dosiahnuť samostatný, tvorivý  a uvedomelý prístup žiakov k učivu a novým poznatkom.

          Cieľom je dosiahnuť  schopnosť žiakov spracovať projekty na danú (im z prebraného učiva osvojenú)  tematiku.

          Dôraz bude kladený tiež na motiváciu každého žiaka  - na základe vlastných schopností a vedomosti  sa dokázať uplatniť po skončení vzdelania v budúcom pracovnom živote.

          Osobitná pozornosť bude venovaná talentovaným žiakom, ktorých budeme zapájať do olympiád a súťaží.

          Pozornosť bude venovaná tiež zaostávajúcim žiakom – najúčinnejšia  je forma  individuálneho prístupu a doučovania. U týchto žiakov budeme pri diagnostike úzko spolupracovať s CPPP a P Senica.

          Pri hodnotení žiakov pristupovať z hľadiska pozitívneho hodnotenia – nadobúdanie sebaistoty žiaka, prebudenie v ňom túžby po pochvale...

          Nutná okamžitá informovanosť rodičov žiaka a úzka spolupráca s rodičmi.

          Dôležitým faktorom je potreba spojenia školy so životom (vyučovacie témy, samotné učivo vychádza z bežnej  pracovnej praxe  a prírody).

          Pedagogické stratégie:

          • pamäťové učenie – získanie určitého množstva vedomostí
          • skupinové vyučovanie – vzájomná spolupráca, pomoc
          • projektové vyučovanie
          • seminárne práce – vyhľadávanie a spracovanie informácií
          • praktické aktivity – pokusy, experimenty, aktivity
          • exkurzie – overenie získaných vedomostí v praxi
          • športové súťaže – morálno-vôľové vlastnosti
          • predmetové súťaže – overenie a porovnanie si vedomostí
          • besedy – získavanie nových poznatkov

           

          3.4.   Zabezpečenie výučby žiakov so špeciálnymi potrebami

           

          Uplatňovať  primerané podmienky na výchovu a vzdelanie žiakom so ŠVVP.

          -  Pri integrácií žiakov budeme úzko spolupracovať s pracovníkmi  - v danej oblasti,  špecialistami s CPP Senica.

          - Pri integrácii a podporných opatreniach budú učitelia a asistenti spolupracovať s ŠPT – liečebný pedagóg a špeciálny pedagóg

          -  Podľa typu znevýhodnenia spracovať individuálne vzdelávacie plány a ciele vyučovania.

          -  Využívať metódu individuálneho prístupu, v prípade potreby doučovanie.

          -  Pravidelne informovať a spolupracovať s rodičmi.

          -  Uplatňovať špecifiká hodnotenia vzdelávacích výsledkov, dôsledne dodržiavať doporučenia podľa pokynov CPP.

          - Vytvárať inkluzívne a nediskriminačné prostredie, podporovať toleranciu , akceptáciu odlišností, eliminovať intoleranciu a nenávistné prejavy.

           

             3.5.  Začlenenie prierezových tém         

                              

          Prierezové témy sú začlenené  do učiva  jednotlivých predmetov  a uvádzajú sa v časovo – tematických plánoch  učiteľov. Vedenie školy bude túto problematiku kontrolovať:

          -  pri odovzdávaní časovo – tematických plánov

          -  priebežne počas školského roka

           Ochranu života a zdravia realizujeme podľa pokynov ministerstva školstva.

           

           

           

          4.  Vnútorný systém kontroly a hodnotenia

           

          4.1.   Hodnotenie vzdelávacích výsledkov práce  žiakov

           

          Cieľom hodnotenia vzdelávacích výsledkov žiakov v škole je poskytnúť žiakovi a jeho rodičom spätnú väzbu o tom, ako žiak zvládol danú problematiku, v čom má nedostatky, kde má rezervy a aké  sú jeho pokroky. Súčasťou hodnotenia je tiež povzbudenie do ďalšej práce, návod  ako postupovať pri odstraňovaní nedostatkov.

          Cieľom je zhodnotiť  prepojenie vedomostí  so  zručnosťami a spôsobilosťami.

          Pri hodnotení a klasifikácii výsledkov žiakov budeme vychádzať z metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu.

           

          Spôsob klasifikácie v školskom roku 2024/2025

          Hodnotenie a klasifikácia sa riadi podľa „ Metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakov základných škôl č. 7/2009 – R zo dňa 28. apríla 2009“.

          Ročník  1. – 3. 

           Vzdelávacie predmety - hodnotenie známkami,  okrem Aj v 1. A 2. roč.,

          Výchovné predmety  + Aj  1. A 2..roč. - slovné hodnotenie (absolvoval),

          Telesná výchova v 4.ročníku – hodnotenie známkou.

           Ročník  5.  -  9. 

          Vzdelávacie predmety + výchovné predmety + občianska náuka, okrem hudobnej výchovy                            - hodnotenie známkami

          Hudobná výchova, Technika  - slovné hodnotenie (absolvoval).

           

                     

          4.2.  Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov

           

          Hodnotenie zamestnancov sa bude zakladať na :

          -  Pozorovaní ( hospitácie )

          -  Rozhovore

          -  Výsledkoch žiakov, ktorých učiteľ vyučuje – prospech, žiacke súťaže, didaktické testy, úspešnosť po prechode na vyšší stupeň vzdelávania

          -  Výsledkov inšpekcie

          -  Sledovania progresu žiakov vo výsledkoch pod vedením učiteľa

          -  Hodnotenie výsledkov pedagogických zamestnancov v oblasti ďalšieho vzdelávania sa

          -  Mimovyučovacej a mimoškolskej  činnosti   - len činnosti v škole  alebo činnosti so žiakmi „ pod hlavičkou školy“

          -  Hodnotenie  zamestnancov vedením školy

           

           

           

           

          4.3.  Hodnotenie školy

           

          Cieľom hodnotenia je, aby žiaci a ich rodičia získali dostatočné a hodnoverné informácie  o tom, ako  škola zvláda požiadavky na ňu kladené.

          Dôraz je kladený na :

          - konštatovania úrovne stavu

          - zisťovanie súvislostí a okolností, ktoré výsledný stav ovplyvňujú.

           

          Vlastné hodnotenie školy je zamerané na :

          -  Ciele, ktoré si škola stanovila v koncepčnom zámere rozvoja školy a v školskom vzdelávacom  programe, ich reálnosť.

          -  Posúdenie ako škola  spĺňa ciele, ktoré sú v štátnom vzdelávacom  programe.

          -  Podmienky na vzdelávanie sa.

          -  Priebeh vzdelávania  - vyučovací proces – formy, metódy vyučovania.

          -  Oblasti,  v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých  škola dosahuje slabšie výsledky, vrátane návrhov a opatrení.

           

           Hlavné kritérium hodnotenia je:

          -  Spokojnosť žiakov, rodičov, učiteľov

          -  Kvalita výsledkov

           

           Nástroje na zisťovanie úrovne stavu školy sú:

          -  Analýza úspešnosti žiakov na súťažiach a olympiádach

          -  Analýza výsledkov prijímacieho konania na vyšší stupeň školy

          -  Analýza výsledkov MONITORU

          -  Hodnotenie práce školy školskou inšpekciou

          -  Dotazníky pre žiakov

           

           

          5. Školský učebný plán

           

          5.1 Inovovaný učebný plán ISCED 1 a ISCED 2

           

          Poznámky k učebnému plánu:

          1. Celkový počet hodín je rovnaký ako v rámcovom učebnom pláne.
          2. Rozdelenie hodín v inovovanom školskom vzdelávacom programe do ročníkov je v právomoci školy.
          3. Prvý cudzí jazyk je pre všetkých žiakov školy anglický jazyk, druhý cudzí jazyk je nemecký jazyk.
          4. Trieda sa delí v každom predmete na skupiny podľa podmienok a možností školy.
          5. Voliteľné (disponibilné) hodiny použije škola na dotvorenie školského vzdelávacieho programu. Škola nezaviedla vyučovanie žiadneho nového predmetu. Všetky hodiny využila len na posilnenie vyučovacích predmetov, ktoré obsahuje štátny vzdelávací program.
          6. Škola je povinná z rámca voliteľných hodín ponúknuť  žiakom na konci  6.ročníka druhý cudzí jazyk podľa možností školy a záujmu žiakov. Ak sa žiaci začnú  učiť druhý cudzí jazyk, škola ho bude poskytovať najmenej 2 hodiny týždenne od 7. do 9.ročníka. V prípade nesplnenia vymedzenej podmienky (prihlási sa na druhý cudzí jazyk aspoň 50% žiakov 6.ročníka) budú žiaci navštevovať alternatívny predmet (posilnenie Aj, Techniky...)
          7. Podľa tohto rámcového učebného plánu sa vzdelávajú aj žiaci so zdravotným znevýhodnením, ktorí sú v triede začlenení v rámci školskej integrácie.
          8. Podporné opatrenia bez zásahu do rozsahu učiva:
          1. dlhší pracovný čas na písomné práce,
          2. hodnotenie len toho, čo stihnú a ústne doskúšanie,
          3. menší počet úloh,
          4. poznámky v tlačenej forme,
          5. diktát formou dopĺňania gramatických javov,

          si určuje vyučujúci podľa potreby.

           

           

          6. Učebné osnovy

           

          Učebné osnovy tvoria vlastný didaktický program vzdelávania pre každý predmet. Vychádzajú zo štátneho vzdelávacieho programu a reflektujú profil absolventa a zameranie školy. Učebnými osnovami sú vzdelávacie štandardy jednotlivých vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu, ktorý schválilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky dňa 6.2.2015 pod číslom 2015-5129/5980:2-10A0.  Učebné osnovy  školy sú totožné  s osnovami Štátneho vzdelávacieho programu. V prípade posilnenia časovej dotácie disponibilné hodiny slúžia na  precvičovanie, upevňovanie, prípadne  rozšírenie nadobudnutých poznatkov a zručností.

           

          6.1 Učebné osnovy pre primárne vzdelávanie

           

          V prvom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: anglický jazyk a telesná výchova. V druhom ročníku boli posilnené predmety: slovenský jazyk a literatúra, telesná výchova a anglický jazyk. V treťom ročníku boli  disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: slovenský jazyk a literatúra a telesná výchova. Vo štvrtom ročníku to boli predmety: telesná výchova.

           

          6.2  Učebné osnovy pre nižšie stredné vzdelávanie

           

          V piatom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov:  matematika, dejepis a telesná výchova . V šiestom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: matematika, dejepis, geografia a biológia. V siedmom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, matematika, geografia. V ôsmom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: matematika, nemecký jazyk.  V deviatom ročníku boli disponibilné hodiny použité na posilnenie predmetov: slovenský jazyk a literatúra, matematika, nemecký jazyk  a biológia.

          Disponibilné hodiny slúžia na  precvičovanie, upevňovanie, rozširovanie nadobudnutých poznatkov a zručností.

          Rozhodnutie pedagogickej rady zo dňa 27.08.2024